Specjalista ds. reklamy

Specjalista ds. reklamy to zawód, który bierzemy na tapetę dzięki Asi

Specjalista ds. reklamy

Specjalista ds. reklamy – opis i charakterystyka zawodu

Pracuję jako specjalista ds. reklamy internetowej, w szczególności przygotowuję, optymalizuję oraz analizuję kampanie w Google AdWords oraz Facebook Ads. Współpracuję z małymi i dużymi firmami, wymyślam dla nich strategie jak skutecznie reklamować się w Internecie, a potem wdrażam zaproponowane działania w życie. To bardzo kreatywna praca, która wymaga dużych umiejętności analitycznych. Moja miłość do tworzenia oraz liczb przydaje się każdego dnia.

 

Ukończenie jakiej szkoły jest wymagane?

Do pracy w tym zawodzie nie jest wymagane ukończenie żadnej szkoły, zresztą do tej pory chyba nie powstały żadne, warte uwagi, studia w tym zakresie. Warto jednak zainwestować w dobre kursy prowadzone przez specjalistów w branży, którzy często na konkretnych przykładach omawiają dobre praktyki oraz sposoby na unikanie błędów. Można również uczyć się samemu, Internet jest pełny poradników w formie artykułów, wideo czy audio. Na Facebooku jest też kilka grup branżowych gdzie specjaliści dzielą się swoim doświadczeniem. Jeśli ktoś dobrze zna angielski warto czerpać wiedzę z zagranicznych źródeł, zwłaszcza zza oceanu.

 

Gdzie można znaleźć pracę?

Specjalista ds. reklamy internetowej ma wiele możliwości znalezienia pracy, zwłaszcza że coraz więcej firm korzysta z reklam w Internecie. Jedną ze ścieżek kariery jest praca w agencji reklamowej, która obsługuje wielu klientów z różnych branż. Czasami duże firmy nie zlecają działań reklamowych agencji tylko tworzą u siebie dział marketingu i wtedy zatrudniają specjaliste ds. reklamy online. Część specjalistów zakłada też własne firmy i wiekszość działań wykonuje samodzielnie. Ja należę do tej ostatniej grupy bo lubię swobodę w dobieraniu klientów z którymi współpracuję oraz mogę pracować z każdego miejsca na świecie gdzie akurat tylko jest dostęp do szybkiego Internetu.

 

Charakterystyka wykonywanych czynności i zadań na danym stanowisku

Specjalista ds. reklamy internetowej musi mieć wiedzę z zakresu reklamy oraz analityki internetowej. Moja praca w dużej mierze polega na konfigurowaniu oraz tworzeniu reklam w formie zarówno tekstowej jak i graficznej. Muszę na bieżąco analizować wszystkie dane w trakcie kampanii oraz podejmować decyzje, które reklamy się sprawdzają, a które należy zmodyfikować lub odrzucić. Mam wrażenie, że mój mózg nigdy nie odpoczywa, bo albo coś tworzę albo analizuję. Bardzo często bawię się w detektywa gdy coś nie działa jak powinno i umiejętność zwracania uwagi na detale bardzo się przydaje, zarówno po stronie kampanii jak i strony internetowej klienta. Znajomość Google AdWords, Google Analytics, Google Merchant Center, Facebook Insights oraz Managera Reklam na Facebooku to podstawa. Bardzo przydaje się też znajomość Google Tag Manager, zwłaszcza gdy działa się samemu i nie ma się w zespole programisty. Zdecydowanie dobrze wiedzieć też jak działają konkretne najpopularniejsze systemy zarządzania treścią jak WordPress oraz platformy e-commerce.

 

Co mi się w tej pracy najbardziej podoba?

Możliwość pracy z klientami z wielu branż, każdy dzień wygląda innaczej i obejmuje inne działania. Dzięki temu ja też uczę się wielu rzeczy w trakcie pracy, zawsze jest coś nowego co można wykorzystać w danej kampanii czego się nie stosowało do tej pory. Ciężko się też w tej pracy nudzić bo cały czas coś się dzieje: trzeba być na bieżąco z każdą kampanią, analizować działania użytkowników na stronie, sprawdzać które działania się sprawdzają, a które należy sobie odpuścić.


Asię znajdziesz na jej stronie, fan page. Prowadzi również ciekawą grupę dla kobiet o reklamie w internecie.

Podobał Ci się tekst?

6 thoughts on “Specjalista ds. reklamy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *