Specjalistka ds. SEO

 Czy wiesz na czym polega praca przy SEO? Co to jest SEO? O tym opowie nam Paulina.

Specjalistka ds. SEO – Opis i charakterystyka zawodu

Jestem specjalistką SEO z kilkuletnim już doświadczeniem. W mojej pracy opiekuje się stronami internetowymi firmy, w której pracuję. Na co dzień rozplanowuję i wdrażam kampanie SEO/SEM i dbam o to, aby nasze strony były jak najlepiej zoptymalizowane i jak najwyżej w wyszukiwarce. Charakterystyka tego zawodu jest bardzo specyficzna, ponieważ wymaga ciągłej współpracy z innymi działami, takimi jak osoby od marketingu, copywriterami, informatykami i większością działu IT a nawet zapleczem magazynowym. Wymaga więc ode mnie dużego dopasowania, kreatywności i zmusza do ciągłego douczania się ze wzgędu na ciągle zmieniające się trendy (oraz algorytmy wyszukiwarek).

 

Ukończenie jakiej szkoły jest wymagane?

W Polsce nie spotkałam się niestety z kierunkiem przygotowującym do tego zawodu. Struktura uczelni wyższych jest zbyt skostniała aby tak szybko nadążyć za rynkiem pracy. Owszem, pozycjonowanie to rzecz istniejąca od dobrych 15 lat  jednak dopiero od kilku lat świadomość takiego stanowiska dociera do szerszego grona odbiorców w tym małych i średnich firm. Tak jak wspomniałam, osoba zajmująca się pozycjonowaniem łączy w sobie widzę z kilku dziedzin, dobrze jest więc postrzegane wykształcenie na kierunku związanym z marketingiem, informatyką, czy ekonomią i big data. Wymagana jest też dobra znajomość języka angielskiego, ponieważ wszelkie nowinki ukazują się najpierw na rynku amerykańskim a dopiero później docierają do Polski, podobnie wiele narzędzi wykorzystywanych przy pracy jest tylko po angielsku.

 

Gdzie można znaleźć pracę? 

Najłatwiejszym miejscem do znalezienia pracy jako osoba zajmująca się pozycjonowaniem i optymalizacją stron są agencje kreatywne oferujące swoim klientom pełne pakiety projektowania i budowy stron internetowych, reklamy i często również pozycjonowania. Specjalistów w tej branży wciąż jest niewielu a duże firmy i korporacje chętnie umieszczą taką osobę przy dziale marketingu lub IT.

Następnym miejscem są firmy IT zajmujące się budową spersonalizowanych stron www. Osoba zajmująca się SEO jest w takim przypadku potrzebna aby dopilnować czy strona została stworzona według najnowszych technologii i odpowiada standardom wyszukiwarek.

Na rynku można także spotkać wielu freelancerów działających w pojedynkę. Jest to świetne rozwiązanie dla małych firm, blogerów i niewielkich sklepów internetowych, których nie stać na wynajęcie agencji kreatywnej. Ciekawe jest też to, że jest to praca zdalna, więc nie ogranicza nas rynek polski a mechanizmy są wszędzie takie same.

 

Co mi się w tej pracy najbardziej podoba?

Przyznam, że praca daje mi dużo satysfakcji. Moment, w którym nasza strona widnieje na pierwszej stronie w wyszukiwarkach zawsze przysparza dumy i zadowolenia.

Podoba mi się perspektywa ciągłego rozwoju i mgiełki tajemnicy jaką są okryte kolejne lata w tej branży oraz rosnąca popularność i zrozumienie wartości tego zawodu. Praca zawsze ma cel a efekty można dość łatwo mierzyć wieloma wskaźnikami czego brakuje na wielu innych stanowiskach.

Zapraszam do Pauliny na jej stronę i instagram 🙂

Podobał Ci się tekst?

14 thoughts on “Specjalistka ds. SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *