W sieci o firmach

w sieci

       Szukając pracy bardzo często robimy to przez internet czyli w sieci. Pozyskujemy oferty pracy ale i opinie o firmach.

         W internecie można znaleźć strony na których pracownicy wyrażają swoje opinie o miejscu w którym pracują.

       W sieci – Fajny pomysł był – gdyż poszukującym pracy miał pomóc w podejmowaniu decyzji czy do danej firmy warto aplikować? Jednakże w ostateczności, miejsca te stały się placem wylewania żalów na pracodawcę w czasie ciężkim dla danego pracownika.

Sugeruje by opinie te dzielić przez pięć, zwracać uwagę na następujące sytuacje:
  •     Ilość negatywnych opinii w danym odcinku czasowym – musiało wydarzyć się coś co spowodowało wybuch żalów, natomiast jeśli przez pewien czas był spokój to ozn. Że to tylko chwilowe zawirowania w danej firmie. Jeżeli negaty pojawiają się systematycznie to może oznaczać że Firma rzeczywiście ma złą renomę.
  •       Pamiętajcie że wypowiadają się głównie rozżaleni pracownicy – Ci którym jest dobrze, tylko czytają. Zatem jeśli wiesz ile pracowników liczy sobie firma (np. 200) a ile jest negatywnych wpisów (np. 5) to sam sobie odpowiedz na pytanie czy ta Firma rzeczywiście jest tak żałosna?

            Piszę to świadomie i z żalem, gdyż pracując w wielu firmach i rozmawiając z znajomymi z branży HR spotkałam się z taką sytuacją. Gdy w Firmie była super atmosfera i dobrze się działo – opinii brakowało. Gdy wydarzyło się coś złego – opinii w sieci nagle dużo i same negatywne.
               Czy zauważyłeś podobną sytuację?
 
 
 

6 thoughts on “W sieci o firmach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.